Turan Dursun Sitesi Forumları
  #1  
Alt 11-12-2006, 22:57
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Kutsal (!) Kitaplardaki Çelişkiler

Nisa/82. "Hâlâ Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başkası tarafından *olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı."

Çelişki iddialarını 5 başlık altında listeleyeceğiz. Liste detaylarını ve tartışmalarını daha sonra ele alacağız.
A- Kur'an ile Tevrat arasındaki çelişkiler
B- Kur'an ile İncil arasındaki çelişkiler
C- Kur'an'ın kendi içindeki çelişkileri
D- Kur'an'ın bilimle olan çelişkileri
E- İncil ve Tevrat'ın bilimle olan çelişkileri


A- Kur'an ile Tevrat arasındaki çelişkiler

1- İbrahim'in babası; Tevrat'a göre Tarah, Kur'an'a göre Azer.
2- İbrahim'in kurban etmek istediği oğlu; Tevrat'a göre İshak, Kur'an'a göre İsmail.
3- İsmail Tevrat'a göre peygamber değil, Kur'an'a göre peygamber.
4- Süleyman; Tevrat'a göre kral, Kur'ana göre peygamber.
5- Davud; Tevrat'a göre kral, Kur'ana göre peygamber.
6- Cennette Havva'yı aldatan Tevrat'ta yılan, Kur'an'da şeytan.
7- Tufan Tevrat'a göre tüm dünyaya, Kur'ana göre sadece Nuh'un kavmine.
8- Nuh'un gemisi; Tevrat'a göre Ararat dağına, Kur'an'a göre Cudi dağına.
9- Haman; Tevrat'ta Pers kralının yardımcısı, Kur'ana göre firavunun taş ustası.
10- Tanrının adı; Tevrat'ta Yehova, Kur'an'da Allah.
11-Putlara tapmadığı için ateşe atılan; Tevrat'ta 3 Yahudi, Kur'an'da İbrahim.
12-İmran; Tevrat'a göre Musa'nın babası, Kur'an'a göre İsa'nın dedesi.
13-Savaşa giderken, dizlerinin üzerine çökerek su içen askerlerin komutanı Tevrat'a göre Gideon, Kur'an'a göre Talut.

B- Kur'an ile İncil arasındaki çelişkiler

1- İsa bebekken, İncil'e göre mucize göstermemiş, Kur'an'a göre göstermiştir.
2- İsa, İncil'e göre çarmıha gerilmiştir. Kur'an'a göre çarmıha gerilen İsa değildir.
3- Kur'an'a göre İncil'de Ahmet'den bahseder, İncil'de Ahmet ismi geçmez.
4- Şeytan, İncil'e göre melek, Kur'an'a göre cindir.
5- Şeytan, İncil'e göre Tanrı ile aynı mertebeye ulaşmak istediği için, Kur'an'a göre ise Adem'e secde etmediği için lanetlenmiştir.
6- İncil'e göre iyilikler Tanrıdan kötülük şeytandan, Kur'an'a göre hayır da şer de Allah'tandır.
7- İnsan, İncil'e göre Tanrı suretinde yaratılmıştır. Kur'an'a göre Allah'ın benzeri yoktur.

Konu frodo tarafından (18-11-2008 Saat 00:31 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 11-12-2006, 23:23
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

C- Kur'an'ın kendi içindeki çelişkileri

1- Allah ın bir günü 1000 dünya yılına *eşit olduğu (22:47,32:5) ve dünyadan Allah katına varış süresinin 50 bin yıl olduğu, (70:4)

2- Ölürken ruhu kim alır? ölüm meleği azrail mi? (32:11), "melekler" mi (çoğul) (47:27), yoksa Allah mı? (39:42)

3- Yer ve gök kaç günde yaratılmıştır: 6 gün (7:54) (10:3) (11:7) (25:59); 8 gün *41:9-12

4- Gök mü, yer mi önce yaratılıp "döşendi"? ilk önce gök sonra yer (79:27-30) ilk önce yer sonra gök(2:29)

5- İnsan neyden yaratılmıştır? Kan pıhtısından mı? (96:1-2) sudan mı? (21:30,24:45,25:54) balçıktan mı? (15:26) topraktan mı? (3:59,30:20,35:11) hiçbir şeyden mi?(19:67)

6- "O gün" "kimse kimsenin yerine birşey ödeyemez" "kimsenin şefaati kabul edilmez""Allah tan başka kimsenin dostluğu fayda vermez"mi? (2:123, 6:51, 82:18-19) yoksa bunun tersi mi? (43:86)

7- Kötülük Allah tan mı gelir? Evet (4:78), Hayır (4:79)

8- Sur a üflendiği zaman kişiler arasında "soruşturma" "birbirleriyle konuşma" olacak mı? Evet (52:25) (37:27), Hayır (23:101)

9- Hüküm gününde kötülere "kitap" "hangi tarafından" verilir? Arkalarından (84:10)
sol taraflarından (69:25)

10- Muhammed'in kalbine Kuran'ın tamamı indirilmiştir ve mükemmel şekilde tamamlanmıştır.(2:97) Fakat bir ayet değiştirilip yerine başka ayet getirilebilir. (16:101)

11- Hristiyanların ve Musevilerin hali ne olacak? Cennete gidebilir (2:62,5:69) veya Lanetlidir/küfre batmışlardır/"Allah onları kahretsin" Cennete kesinlikle gidemezler, cennet onlara haramdır (5:72,3:85,9:30) Ayrıca Kurana göre hristiyanlar ve yahudiler zalimler topluluğudur.
(5:51)

12- *Cennetin genişliği ne kadardır? Göklerle (birden fazla) yer kadar (3:133) Yoksa sadece bir gök (tekil) ver yer kadar (57:21)

13- İlk müslüman Enam/163’e göre Muhammed, Araf/143’e göre Musa. Ali İmran-67'ye göre İbrahim.

14- Kaç tane melek Meryem ile konuşuyordu?
Sadece bir tane mi (19:17,21) yoksa birden fazla mı? (3:42,45)

15- Kur'an'da Allah'a ait olmayan sure : Fatiha

16- Kur'an'da Allah'a ait olmayan ayetler:
Hud/2, Tevbe/30, Zariyat /50-51, En'am-114
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 12-12-2006, 00:00
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

17- İblis melek midir, cin midir? 2/34'e göre melek, 18/50'ye göre ise cindir.

18- Bir Müslüman'ın kaç annesi vardır? 58/2'ye göre bir ("Onların anaları ancak, kendilerini doğuran kadınlardır."), 33/6'ya göre ise birden fazla ("Onun [Muhammed'in] eşleri de mü’minlerin analarıdır.

19- Allah insanları üç sınıfa mı (56/7) yoksa iki sınıfa mı (90/18-19, 99/6-8) ayıracaktır?

20- Allah, Firavun'a bir peygamber mi (7/103, 73/15), iki peygamber mi (10/75) göndermiştir?

21- Allah, Ad kavmini bir günde mi (54/19), birden fazla günde mi (41/16, 69/6-7) yoketmiştir?

22- İçki Allah'ın bir nimeti olarak sadece iyi midir (16/67), hem iyi hem kötü müdür (2/219), yoksa Şeytan işi olarak sadece kötü müdür (5/90-91)?

23- 109/1-6'da Muhammed, kafirlerin tapındığı tanrının veya tanrıların Allah'tan farklı olduğunu söylemektedir. Ehl-i Kitap (Yahudiler ve Hıristiyanlar) ya da putperestler sözkonusu olabilir. Halbuki Kuran, Yahudiler ve Hıristiyanlar'ın da (2/62, 2/139, 3/64, 29/46), putperestlerin de (16/35, 39/3) Allah'a inandığını söylemektedir.

24- *Allah adil midir? 39/69'a göre öyledir: Ama, örneğin 14:4'e göre, Allah insanları keyfine göre sapkınlığa sürüklemektedir: "Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir." Bu durum, 4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31 ile de desteklenmektedir.

25- *Allah, şirki (kendisine ortak koşulmasını) affeder mi (4:153, 25:68-71),
affetmez mi? (4:48, 4:116)

26- "Musâ’nın kavmi onun (Tur’a gitmesinin) ardından, ziynet eşyalarından, böğürmesi olan bir buzağı heykeli (yaparak ilah) edindiler." (7:148) Musa'nın kavmi, Musa Tur'dan dönmeden önce mi (7:149) yoksa döndükten sonra mı (20:91) bu hatalarından vazgeçip tövbe ettiler?

27- Yunus sahile atıldı mı (37:145), atılmadı mı? (68:49)

28- Namuslu kadınlara zina isnat edenler (evlilik dışı cinsel ilişkide bulunduğu yönünde iftira atanlar) affedilebilir mi (24:4-5), affedilemez mi (24:23)?

29- Zinanın cezası nedir? 24:2'ye göre zina yapan kadın veya erkeğe yüz değnek vurulmalıdır. 4:15'e göre zina yapan kadına müebbet ev hapsi uygulanmalıdır. 4:16'ya göre zina yapan erkek tövbe edip ıslah olursa hiçbir ceza uygulanmamalıdır.

30- Kafirler Müslüman olmaya zorlanmalı mıdır (8:38-39, 9:29)
zorlanmamalı mıdır (2:256, 3:20, 109:6)?
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 12-12-2006, 18:39
vacsmt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
vacsmt vacsmt isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 16 Feb 2006
Bulunduğu yer: ANKARA
Mesajlar: 341
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

Pante ;konumuzla ilgili olarak Kuran'ın kendi içindeki çelişkiler
başlığında sıraladığın örneklere hemen hiç bir araştırma yapmadan ve
de herhangi bir mealle bakmadan cevap verebileceklerim şunlar:

Sırasıyla ;

2) Ruhu topluca isimleri Azrail olan melekler alır.Ve bunu Allah'ın izniyle yaparlar.Yani Azrail bir tek melek değil; görevli can alıcı melekler toplu-
luğunun bir ismidir.
5) Hepsi doğru.İnsan hepsinden yaratılmıştır.
7)Cevabı hem evet hem hayırdır.Külli irade -cüzzi irade meselesi.
9)Hem arkalarından hem sol tarafından.
11)Hristiyan ve Musevilerle sürdülen ilişkilerin cehresine göre vahiy gelmiştir.Bu sebeple farklılık arz eder.
15)Fatiha bir duadır.Yanlış hatırlamıyorsam Abdullah İbni Mesud'un
mushafında zaten sure olarak yer almaz.
18)Muhammed'in eşlerinin müminlerin anası olması bir teşbihtir !
22)Vahiy'in geliş sırasına göre içki peyder pey yasaklanmıştır.Aşama
aşama bir süreç söz konusudur.
24)"Allah dilediğini saptırır,dilediğini doğru yola iletir." şeklindeki çeviriler
artık "Allah dileyeni saptırır,dileyeni doğru yola iletir." olarak çevriliyor.
BKZ...Yaşar Nuri Öztürk Meali.
29)Yüz değnek cezası erkek ve kadın birbiriyle zina ederse geçerlidir.
Kadın -kadına zina (sevicilik) olayı varit ise kadına müebbet ev hapsi
cezası vardır.Ancak onda da kadının kısmeti çıkarsa evlenip ev hapsinden
kurtulabilir.

Diğer bazıları için en azından meal bakmam gerek ! Ancak 3. ve 4. maddeler bariz çelişkidir.Bunu rahatlıkla söyleyebiliriz.....
Saygılarımla....
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 12-12-2006, 20:28
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

Sevgili Vacsmt;
Yazdığım maddeler sıkça tartışılan çelişkilerden olup elbette bazılarının açıklaması vardır ve hepsi gerçekten çelişki olmayabilir. Örneğin;
Süleyman Tevrat'a göre kraldır, Kur'an'a göre peygamber. Bunun açıklaması "Süleyman hem kraldı hem de peygamberdi" şeklinde yapılabilir. Kur'an'da böyle yazmasa da, Hristiyan ve Musevilerce Süleyman sadece büyük bir kral olarak kabul edilse de bu açıklamanın neticesinde kimileri bunu çelişki olarak görmeyebilir.

Çeşitli kitaplarda ya da İnternette çelişki olarak sunulan konulardan ben sadece tartışılabilir düzeyde olanları seçtim. Tartışmaya değer olmayanları almadım zaten. Örnek:

Melekler Allah'a karşı gelebilir mi? "Göklerde ve yerde bulunan canlılar ve melekler büyüklük taslamadan Allah’a boyun eğerler. Üzerlerinde hakim ve üstün olan Rablerinden korkarlar ve emrolundukları şeyleri yaparlar." (16:49-50) "Hani meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu." (2:34) Bu çelişki, İblis'in bir melek olup olmadığı çelişkisi ile de alakalıdır.

Bu bir çelişki değil. Ama daha ciddi çelişkiler var. Bunları sıralamaya devam edeceğim. Bunlar içinde tartışmaya önem arzedenleri ele alırız.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 12-12-2006, 21:58
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

31- "Allah herşeyi bilir, gaybı bilen yalnızca Allah'tır" ayetlerine rağmen Enfal/65-66 da Allah'ın bir müslümanın kaç düşmana bedel olduğunu ancak savaştan sonra bilebildiği anlaşılıyor.

32- Azhap/50 ayeti tek *başına okuyanları şok eden bir ayettir.

33- Ahzap/56. "Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber'e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selam edin." ayetinde Allah'ın peygambere salat ettiği ifadesi büyük çelişkidir.

34- Bakara-106 'Herhangi bir Ayet'in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah'in herseye gucunun yettigini bilmezmisin?'
Bakara-106 da böyle söylenirken, aşağıdaki Ayet'lerde farklı söylenir;
Fatır-43 '... Hayır! sen Allah'ın kanununda degişiklik bulamazsin. Sen Allah'ın kanununda asla bir doneklik bulamazsın.' - Feth-23 '... Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız.'
Ayrıca Yunus/64, Fetih/23, En'am/115, Ahzab/62 de de aynı hükümler bulunmaktadır.

35- *"Enbiya/99. Eğer onlar Tanrı olsalardı oraya varmazlardı. Halbuki hepsi orada ebedi kalacaklardır." ayetindeki ifade çelişkidir.

36- Tebbet/1. "Ebû Leheb'in elleri kurusun. Zaten kurudu." ayeti Tanrı sözü değil, insan sözüdür.

37- Kur'an'ın genelinde konu karmaşası ve uyumsuzluk vardır. Bir konudan bir başka konuya atlanır. Örneğin Bakara suresinde boşanma konusu işlenirken aniden namaz kılma ve usülleri anlatılmaya başlanır. Ardından tekrar hukuk konularına dönülür. Diğer surelerde aynı anlatımlar tekrarlanır. Bu durum Kur'an ayetlerinin karışık ve düzensiz toplandığını gösterir ki Allah'ın koruması altında olan bir kitabın böyle düzensiz olması bir çelişkidir.

38- * Al-i İmran/115. Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir.
Bakara/217. Sizden kim dininden döner de kafir olarak ölürse öylelerin bütün yapıp ettikleri dünyada da, ahirette de boşa gitmiştir. Bunlar cehennemliklerdir, orada sürekli kalacaklardır. *
İnananların yaptığı tüm işler karşılıksız kalmayacakken, inanmayanların bütün amelleri boşa gidiyor.

39- Maide/101. Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın. Eğer Kur'an indirilirken bunlara dair soru sorarsanız size açıklanır. (Halbuki) Allah onları bağışlamıştır. Allah çok bağışlayandır, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) *

Maide/102. Sizden önceki bir millet o tür şeyleri sordu da sonra o yüzden kafir oldu.
Allah'ın soru sorma yasağı koyması çok anlamsızdır, acayiptir.

40- Şuara/195'te, Muhammed, "uyancılardan olabilsin diye" Kur'an'ın "apaçık bir dille" indirildiği; Zuhruf/2-3 'te daha açık olarak, "apaçık Kitaba yemin olsun ki şüphesiz biz O'nun düşünüp anlayasınız diye" indirildiği; Fussilet/44'te, Kur'an ayetlerinin uzun açıklamalı olmadığı;
Yusuf/12'de Kur'an'ın, herkesçe "okunup anlaşılması için" indirildiği; Duhan/58 'de, herkese "öğüt alsınlar diye indirerek kolaylaştınldığı" söylenir.
Ancak Kur'an anlaşılmaz bir yığın ayetle ve kavramla doludur. Anlaşılabilmesi için Arapça bilinmesi, hadislerin ve peygamberin ayrıntılı hayatının dönem tarihinin bilinmesi gerekir.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 12-12-2006, 23:03
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

41- Müslümanlar kıble olarak önce Kudüs'ü sonra Kabeyi seçmişlerdir. Bu durum Bakara/142-145
ayetlerinde açıklanır. Kıble değişikliği bir çelişkidir ve Yahudilerle yaşanan çekişme neticesinde çıkmıştır.

42- Bakara/234, kocası ölen kadının "Dört ay on gün beklemesini" söylerken Bakara/240, "Evlerinden çıkarılmaksızın senesine kadar geçimini sağlayacak şeyin vasiyet edilmesini" emreder.

43- Enfal/1.'de "ganimetler Allah'ın ve peygamberindir" denirken, Enfal/41'de "ganimetlerin beşte biri Allah'ın ve peygamberindir" denir.

44- Bakara-285 'te "...Biz de peygamberlerimiz arasında fark yapmayız..." denirken, aynı surenin 253. ayetinde; "İşte bu peygamberlerin bir kısmını diğerlerine üstün kıldık.." denir.

45- *Nisa/ 78 'de; "... Kendilerine bir iyilik dokunsa 'bu Allah'tandır' derler, bir kötülük gelince ise 'bu sendendir' derler. 'Hepsi Allah'tandır' de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar" denilirken, hemen peşisıra gelen Nisa/ 79'da; "Sana gelen iyilik Allah'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. ..." denir.

46- Alak/15-18."And olsun ki onu perçeminden, yalancı ve günahkar perçeminden cehenneme sürükleriz. O zaman taraftarlarını çağırsın. Biz de zebanileri çağıracağız" ayeti Ebu Cehil için söylenmiş. Güçsüz bir insanın "Allah benden yana" demesine benziyor. Yani insan sözü.

47- Kur'an'da ayetlerin çoğunda Allah 3. şahıs, bazılarında 1.şahıstır. Kimi ayetlerde çoğul "biz" ifadesi, kimilerinde ise tekil ifade mevcuttur. Örneğin Hac/34-35 de şahıs zamirinde tam 6 kez değişiklik yapılır. Allah'tan hitap bir kitapta hep aynı zamir kullanılmalıydı.

48- *Zuhruf/114'te de ilginç bir kurgu vardır: "O suyu gökten bir ölçüye göre indirir. Biz onunla ölü memleketi diriltiriz". Suyu indiren Allah, ölü memleketi dirilten kim?

49- 79 ayetlik Rahman suresinin 31 ayeti aynıdır. " Öyleyse Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz" ayeti sürekli tekrarlanmıştır. Benzer tekrarlara başka surelerde de rastlanır. Bu acaba Muhammed'in mi yoksa Allah'ın mı edebi özelliği, keyfiyetidir?

50- Naziat suresi de şöyle başlar: "(1) Canları boğarcasına şiddetle çekip alanlara and olsun, (2) Canları kolaylıkla alanlara and olsun, (3) Yüzüp yüzüp gidenlere and olsun, (4-5) Yarıştıkça yarışan ve işleri yöneten meleklere and olsun ".
Ayrıca Kur'an Allah'ın yeminleri ile doludur. Arapların çok yemin ettiği özelliği bilinir de Allah'ın bu kadar çok yemin etmesi anlaşılmaz. Yoksa bu yeminler Muhammed'in yeminleri midir?
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 13-12-2006, 11:31
hoara. hoara. isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Dec 2006
Mesajlar: 48
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

evet digerleride meal ile bir çalışma yapıldığı zaman bazı kavramların karıştırılması ile yanlış anlamalardan kaynaklandığı aslında çelişki içermediği görülebilir

Alıntı:
Ancak 3. ve 4. maddeler bariz çelişkidir.Bunu rahatlıkla söyleyebiliriz.....
bu konuyla ilgili ve daha bir çok çelişki iddiası için www.kurandaceliskiyoktur.com.tr adresine bakabilirsiniz
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 13-12-2006, 11:40
hiramusta hiramusta isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 11 May 2006
Mesajlar: 1.919
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

Kırmızılar benim ifadelerimdir;
1- Allah ın bir günü 1000 dünya yılına mı eşit(22:47,32:5) yoksa 50000 mi?(70:4)
Pante burada bir çelişki yoktur.Önce ayetleri yazalım;
Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (70/4)
Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (22/47)
Birisi Allah katındaki bir zaman dilimidir,diğeri melekler ve ruhun O'na ulaşma süresidir.Yani burada iki farklı olgu vardır.Ayrıca bu ayetler müteşabihtir.Allah zaman ve mekandan bağımsızdır.


2- Ölürken ruhu kim alır? ölüm meleği(azrail) mi?(32:11) "melekler" mi(çoğul)(47:27) yoksa Allah mı?(39:42)
(büyük yer kaplayacağı için ayetleri yazmıyorum)
Kur'an da azrail kelimesi geçmez.Onun yerine ölüm meleği ibaresi geçer.Her insan için bir ölüm meleği vardır ve vakti gelince bu ölüm meleği insanın canını Allah adına alır.Ölüm meleği elçidir işi yapandır.Yaptıransa Allah'tır.Ölüm melekleri ifadesine gelince,ayetin muhatabı bir topluluk olduğu için çoğul ifade kullanılmıştır.Benzer ifade 8/50 de de geçmektedir.O ayetle birlikte okunursa daha iyi anlaşılır.Yani bir çelişki yoktur.

3- Yer ve gök kaç günde yaratılmıştır: 6 gün (7:54) (10:3) (11:7) (25:59) 8 gün *41:9-12
Yerin üstündekilerle beraber yaratılması 4 gün,7 gök katmanının yaratılması 2 gün toplam 6 gün.
4- Gök mü yer mi önce yaratılıp "döşendi"? ilk önce gök sonra yer (79:27-30) ilk önce yer sonra gök(2:29)
79/27-30 da öncelik sonralık ifadesi olmadığından bu ayetlerde de çelişki yoktur.
5- İnsan neyden yaratılmıştır? Kan pıhtısından mı? (96:1-2) sudan mı? (21:30,24:45,25:54) balçıktan mı? (15:26) topraktan mı? (3:59,30:20,35:11) hiçbir şeyden mi?(19:67)
Bu ayetler insanın yaratılışının değişik evrelerini ifade ediyor.Herbiri diğerini tamamlar.
6- "O gün" "kimse kimsenin yerine birşey ödeyemez" "kimsenin şefaati kabul edilmez""Allah tan başka kimsenin dostluğu fayda vermez"mi?(2:123,6:51,82:18-19) yoksa bunun tersi mi?(43:86)
Hesap günü ancak Allah şefaat edecektir.43/86 da şefaat edecekler diye bir anlam geçmemektedir.Problem yanlış meallendirme problemidir.Ayetin demek istediği " Allah'tan başkasına yalvaranlar, şefaate sahip olamazlar.(la yemliku)Ancak bilerek hakka şahitlik edenler müstesna (onlar şefaate yani affa sahip olabilirler.)
Devam edeceğim İnşallah.
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 13-12-2006, 11:55
hoara. hoara. isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Dec 2006
Mesajlar: 48
Standart Re: Kutsal Kitaplardaki Çelişkiler

Alıntı:
"Allah herşeyi bilir, gaybı bilen yalnızca Allah'tır" ayetlerine rağmen Enfal/65-66 da Allah'ın bir müslümanın kaç düşmana bedel olduğunu ancak savaştan sonra bilebildiği anlaşılıyor.
öncelikle iki konu farklı şeylerden bahseder. kaldı ki enfal 65/66 da beliritlen oranlar müminlerin zaaf halinde ve zaaf halinde olmadıkları durumları karşılaştırır

Alıntı:
32- Azhap/50 ayeti tek *başına okuyanları şok eden bir ayettir.
eleştirini belirtmediğin için cevap yazamıyorum

Alıntı:
33- Ahzap/56. "Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber'e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selam edin." ayetinde Allah'ın peygambere salat ettiği ifadesi büyük çelişkidir.
salatın anlamının yanlış ifade edilmesinden kaynaklanır. salatı namaz değilde destek olmak anlamında okursanız çelişki giderilmiş olur

Alıntı:
34- Bakara-106 'Herhangi bir Ayet'in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah'in herseye gucunun yettigini bilmezmisin?'
Bakara-106 da böyle söylenirken, aşağıdaki Ayet'lerde farklı söylenir;
Fatır-43 '... Hayır! sen Allah'ın kanununda degişiklik bulamazsin. Sen Allah'ın kanununda asla bir doneklik bulamazsın.' - Feth-23 '... Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız.'
Ayrıca Yunus/64, Fetih/23, En'am/115, Ahzab/62 de de aynı hükümler bulunmaktadır.
bunlarda iki farklı konu birbirine karıştırılmıştır. fatır43 te ki Allah'ın sünneti kavramı ile nesh kavramı farklı şeyleri ifade eder.
kısaca kuranda nesh, bir konunun uygulamasında bir ayet kullanılırken, aynı konunun farklı bir varyasyonu karşısında aynı ayetin uygulanmasının yetersiz kalması halinde benzer ayetlerin devreye sokulmasıdır. ayetlerin hükmü tamamen ortadan kalmaz.
Allah ın kanunu ise yapılan eylemin neticesinde Allah'ın o eylem için yazdığı sonuca ulaşmayı ifade eder. o eylem yapılırsa Allah ın yazdığı sonuçtan başka bir sonuca ulaşılamaz. bunda değişme olamaz. mesela su 100 derece kaynar. su aynı şartlarda 85 derecede kaynamaz *

Alıntı:
35- *"Enbiya/99. Eğer onlar Tanrı olsalardı oraya varmazlardı. Halbuki hepsi orada ebedi kalacaklardır." ayetindeki ifade çelişkidir.
bunu anlayamadım

Alıntı:
36- Tebbet/1. "Ebû Leheb'in elleri kurusun. Zaten kurudu." ayeti Tanrı sözü değil, insan sözüdür.
sana göre

Alıntı:
37- Kur'an'ın genelinde konu karmaşası ve uyumsuzluk vardır. Bir konudan bir başka konuya atlanır. Örneğin Bakara suresinde boşanma konusu işlenirken aniden namaz kılma ve usülleri anlatılmaya başlanır. Ardından tekrar hukuk konularına dönülür. Diğer surelerde aynı anlatımlar tekrarlanır. Bu durum Kur'an ayetlerinin karışık ve düzensiz toplandığını gösterir ki Allah'ın koruması altında olan bir kitabın böyle düzensiz olması bir çelişkidir.
buna düzensizlik , beceriksizlik diyebilirsin ama çelişki asla

Alıntı:
38- * Al-i İmran/115. Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir.
Bakara/217. Sizden kim dininden döner de kafir olarak ölürse öylelerin bütün yapıp ettikleri dünyada da, ahirette de boşa gitmiştir. Bunlar cehennemliklerdir, orada sürekli kalacaklardır. *
İnananların yaptığı tüm işler karşılıksız kalmayacakken, inanmayanların bütün amelleri boşa gidiyor.
çünkü baştan Allah kuralları koyuyor sana da bildiriyor. inkar edenlerin amelleri bir değer taşımayacak. bunda da eleştiri getirebilirsin ama çelişki diyemezsin.

Alıntı:
39- Maide/101. Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın. Eğer Kur'an indirilirken bunlara dair soru sorarsanız size açıklanır. (Halbuki) Allah onları bağışlamıştır. Allah çok bağışlayandır, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) *

Maide/102. Sizden önceki bir millet o tür şeyleri sordu da sonra o yüzden kafir oldu.
Allah'ın soru sorma yasağı koyması çok anlamsızdır, acayiptir.
bunlar gereksiz Allah'ın üzerinde durmadığı konulardaki sorulardır. mesela hangi ayakla evden çıkalım vb

Alıntı:
40- Şuara/195'te, Muhammed, "uyancılardan olabilsin diye" Kur'an'ın "apaçık bir dille" indirildiği; Zuhruf/2-3 'te daha açık olarak, "apaçık Kitaba yemin olsun ki şüphesiz biz O'nun düşünüp anlayasınız diye" indirildiği; Fussilet/44'te, Kur'an ayetlerinin uzun açıklamalı olmadığı;
Yusuf/12'de Kur'an'ın, herkesçe "okunup anlaşılması için" indirildiği; Duhan/58 'de, herkese "öğüt alsınlar diye indirerek kolaylaştınldığı" söylenir.
Ancak Kur'an anlaşılmaz bir yığın ayetle ve kavramla doludur. Anlaşılabilmesi için Arapça bilinmesi, hadislerin ve peygamberin ayrıntılı hayatının dönem tarihinin bilinmesi gerekir.
açık olması iman edenlere açıktır. hata bulmak için okuyan, anlamaya çalışmayanlar için kapalıdır. geleneksel şartlanmalar ile okuyanlar elbet çelişki ve hata görürler kuranda

syg
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 22:45 .