Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > İslam

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 10-03-2015, 02:38
cenkvarol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
cenkvarol cenkvarol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Aug 2011
Mesajlar: 1.160
Standart Seher'in Rahmi! (Seher=Shir=Yılan/Asa)

Eski Ahit'in İbranicesinde dikkat çekici bir istisna bulunuyor. Kadınlara has bir anlatımla kullanılan "rahim (İbr. rechem)" kelimesi Eski Ahit'te toplam 26 yerde geçiyor:

rechem: womb
Original Word: רָ֫חֶם
Part of Speech: Noun Masculine
Transliteration: rechem
Phonetic Spelling: (rekh'-em)
Short Definition: womb


http://biblehub.com/hebrew/7358.htm

"rahim" kelimesi 26 ayetin 25'inde "kadınların, dişilerin" rahmi anlamında geçerken 1 ayette (Zebur 110:3) "seherin" rahmi olarak geçiyor. Bu tek ayette "kadınların" yerini "seher(dawn)" alıyor, "seher" isminin kadın ismi olması da belki buradan geliyordur:

"Rahim" kelimesinin geçtiği 26 ayet:

http://biblehub.com/hebrew/strongs_7358.htm

"Rahim" kelimesinin kadınların değil de "seherin" rahmi anlamında geçtiği tek ayet:

http://biblehub.com/text/psalms/110-3.htm

Zebur 110:3:

"Savaşacağın gün
Gönüllü gidecek askerlerin.
Seherin rahminden doğan çiy gibi
Kutsal giysiler içinde
Sana gelecek gençlerin."

"rahim" kelimesinin kadınlara ilişkin geçtiği diğer 25 ayete baktığımızda ise karşımıza ismen Leah, Rahel, Hannah, Sara gibi Tanrı'nın bir lütfuyla sonradan çocuk sahibi olan kadınlar çıkıyor. Kısacası "rahim" kelimemiz Eski Ahit'te ismen bu kadınlarla ilgili olarak kullanılan bir kelime.

Eski Ahit'te kadınların yerini alan ve rahminden bahsedilen "seher" kelimesine yakından baktığımızda bu kelimenin Arapça ve Kuran'daki karşılığının "sahar سَحَر" kelimesi olduğunu görüyoruz. Bu kelime Arapça sīn ḥā rā (س ح ر) kökünden geliyor. Bu kökten gelen kelimelerin Kuran'daki kullanımına baktığımızda Kamer Suresi'nin 34. ayetinde kelimenin "seher" anlamında geçtiğini görüyoruz:

1. innâ : muhakkak ki biz
2. erselnâ : biz gönderdik
3. aleyhim : onların üzerine
4. hâsiben : helâk edici kasırga
5. illâ : hariç
6. âle : ailesi
7. lûtin : Lut
8. necceynâ-hum : ve onları kurtardık
9. bi seharin : seher vakti


bu ayetin dışında iki ayette daha (3:17, 51:18) kelimemiz "seher" anlamında geçiyor ancak yukarıdaki ayette "seher" anlamında geçen kelimemiz بِسَحَرٍ aynı yazımla (Kuran'ın ilk yazım şekli olan harekesiz, işaretsiz olarak) başka ayetlerde bu sefer "sihir" anlamında geçiyor:

7: 116:بِسِحْرٍ
20:57:بِسِحْرِكَ
20:58:بِسِحْرٍ
20:63:بِسِحْرِهِمَا
26:35:بِسِحْرِهِ

"seher" kelimesinin aynı yazımla geçtiği bu ayetlerde kelimemiz "sihir" olarak çevrilmiş. Bu ayetlerin diğer bir ortak özelliği ise "sihir" kelimesi ile kastedilen şeyin Musa'nın veya Firavanun adamlarının asalarının (odun, dal, ağaç) "yılana" dönüşmesi olayıdır.



kısaca toparlayacak olursak Eski Ahit'teki "kadınların" yerini alan "seher" kelimesi Kuran'da karşımıza "yılana dönüşen asa" hadisesi olarak çıkmaktadır.

İbranice Eski Ahit:

Kadınların (ismen sonradan çocuk sahibi olan iki eşten veya cariyeden birisinin) rahmi = Seherin rahmi

Arapça Kuran:

Seher = Sihir (Yılana dönüşen Asa / Yılan Ağaç ilişkisi = Adem'in iki eşinden birisi Lilith)

Eski Ahit'te "rahim" kelimesi ile anılan ve ismen belirtilen kadınlar aslında Tanrıça Asherah ve onun bir versiyonu olan Yılan Kadın Lilith'in birer temsilcileriydi. Eski Ahit'te bu kadınların yerini alan bir kelimenin (seher) Kuran'da karşımıza (yılana dönüşen asa) kelimesi olarak çıkmış olması boşuna değil.

Kuran antik ve kutsal metinlerdeki kelimeler üzerinde oynayıp onlardan yeni anlam ve kelimeler türetilerek yazılmış bir kitap olduğu için, bu tür pagan kökenli anlatımlardan kendisini muaf tutamamıştır. Kuran'ın yazıcısı olan (!) Allah'ın bu tür bağlantılardan uzak bir şekilde derdini anlatabilme kabiliyeti olduğu halde çok kötü bir kopya örneği sergilediğini de söyleyebiliriz. Buara mevzuyu daha iyi kavrayabilmek adına kelimelere şu anki anlamlarıyla bakmamak gerekiyor, örneğin "ne var bunda asa yılan dönüştü ortada bir sihir var işte" diyebilirsiniz, oysa mühim olan kelimeye sonradan verilen anlamıyla bakmak değil ilk yazımında veya kopyanın kaynağında taşıyabileceği farklı anlamlarını hesap etmek.

Bu ara "Asherah = Lilith = Allah" ilişkisini de sürekli vurgulayan birisi olarak "rahim" kelimesinin neden Allah'ın adlarından birisi olduğunu da bu minvalde düşünmek gerek.

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor." CENKVAROL

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/

Konu cenkvarol tarafından (10-03-2015 Saat 02:50 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 11-03-2015, 22:37
cenkvarol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
cenkvarol cenkvarol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Aug 2011
Mesajlar: 1.160
Standart

Eski Ahit'teki "seher = kadın" ilişkisinden hareketle Kuran'daki "seher=sihir=Yılan/asa" ilişkisine değinmiştik. Kuran'da geçen "sihir" kelimesinin "yılana dönüşen asa" hadisesinin dışında geçmiş olduğu başka ayetler de var. Örneğin Müddesir Suresi'nin 24. ayeti:

"Sonunda: “Bu sadece, olsa olsa nakledilen bir büyüdür.” dedi."

1. fe : o zaman, sonunda
2. kâle : dedi
3. in : eğer, olsa
4. hâzâ : bu
5. illâ : sadece, ancak
6. sihrun : bir sihir, büyü
7. yu'seru : aktarılan, nakledilen


bu ayette "sihir" kelimesinden sonra geçen ve "sihir" kelimesini "aktarılan" şeklinde niteleyen "yu'seru" kelimesine dikkat!

Bu kelime hamza thā rā (أ ث ر) kökünden geliyor. Bu kök Kuran'daki "iz" kelimesinin de kökü aynı zamanda.

Daha önce açmış olduğum "Kuran'daki "iz" neyin izi?" adlı başlıkta; bu kökün etimolojik olarak Tanrıçanın adı olan "Asherah" kelimesinin kökü olduğu iddia edilen אשר (asher) kelimesinin Kurandaki karşılığı olduğunu belirtmiştim. “asher” kelimesine Kuran’da denk gelen Arapça kelimemiz “iz” manasına gelen أَثَرِ kelimesiydi ve bu kelime de yukarıdaki ayette "sihir" kelimesiyle birlikte geçen "ye'sure" kelimesi ile aynı köktendi.

Asherah/Lilith ilişkisi kurduğum "sihir (shr)" kelimesinin birlikte anıldığı kelimenin kökü bizi doğrudan "Asherah" kelimesinin Kuran'daki "kök"üne götürüyor. Bu bağlantının daha iyi anlaşılması adına "Kuran'daki "iz" neyin izi?" adlı önceki başlığıma bakılmasını öneririm.

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor." CENKVAROL

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/

Konu cenkvarol tarafından (11-03-2015 Saat 22:43 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 11-03-2015, 22:52
spartacus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
spartacus spartacus isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 06 Apr 2006
Mesajlar: 12.708

Onur Üyeliği 

Standart

Cenkvarol
Bir şeylerin köküne götürdüğünü göremiyorum, ama siz bir hayli gidiyorsunuz.

Bu derece herhangi bir yerde, maksadın dışında(!) kelime, harf kök diye aramak hiç mantıklı değil. Gündelik dilde bizde bir çok kelime kullanırız, ama bu bir konuyu anlatırken bir şeylere özel vurgu anlamına gelmez, aklımıza bile gelmez bizi o an kelimenin anlamı ilgilendirir. Siz kelimeleri anlam odaklı kullanmaktan değil, kendi, kendinize kökleyip, İSİM olarak kullanmak iddiasıyla yanlış anlamayın ama başından beri çuvallıyorsunuz... Yani maksat ile kelime uyuşmalı ki sizin ifadeniz Tutarlı olsun!

Böyle aranmaz, kök-anlayş düzeyi böyle ifade edilmez.

Ne yapacağız şimdi biz hala Damızlık kelimesini kullanıyoruz, ne yani şimdi şu yazımda Damızlık geçti diye sen şunu mu yapacaksın.

Damızlık -> Dumuzi kökünden gelir, Dumuzi'de Sümer tanrısıdır, demek ki 2015 yılı, Mart'ın 11. günü, spartacus'un Allah'ı= Dumuzi ilişkisi temelindeymiş.
Bu bizi Dumuzi=Damızlık=Allah köküne götürür mü diyeceksin.

Ne olur yapma, lütfen yapma, Damızlık derken beni anlamı ilgilendiriyor, vallahide, billahide, Dumuzi'ye, Lilith'e and olsun ki aklıma Dumuzi gelmedi, maksadım bu değildi, bir özel isim kullanımı da değildi, bir işaret de değildi, sadece sürünün sağlıklı nesiller yetiştirmesi için en sağlıklı, en güçlü olan hayvanı ayırmak, diğerlerinide satmak/elden çıkartmak/kesmek için kullanımı adınaydı. Özeti, öteki sihir-büyü adına, beriki de sabah serinliği adına kullanır bin dereden bin su çıkartma küçücük harfler ile diyeyim

Sersemler akıllıların 7 yılda cevaplandıramayacağı soruları 1 günde sorarlar.
-------
Korku ve menfaat dalkavukluğa yol açar.
-------
İnsan korktuğuna ya da arzuladığına çok kolay inanır. La Fontaine
-------
Öküz tahta çıkarsa padişah olmaz, saray ahır olur. Çerkes Atasözü
-------
Akıllı bizi arayıp sormaz, aptal bacadan akar.
------
Su dağları kemirir, vadileri doldurur.
------
Aslanlar kendi tarihçilerine kavuşuncaya kadar kitaplar avcıyı övecektir.
------
Hürriyet, başkalarına vermedikçe alamayacağımız tek şeydir. William Allen White
------
Belki söylendi herşey,/ belki de gece bekleniyor/ yazılsın diye aynı cümle. Tüm nedenleri yeryüzünün/ bir çakıltaşına takılıp kaldı. Esteban
------
Sıradan insan kendini evrenin merkezi yapmanın yolunu arar; bilge kişinin evreni onun merkezindedir. Lao Tzu
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 11-03-2015, 23:16
cenkvarol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
cenkvarol cenkvarol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Aug 2011
Mesajlar: 1.160
Standart

Sn. spartacus;

mevzu anlayabildiğiniz ölçüde düşündüğünüz gibi basit değil;

size şöyle cevap vereyim;

son mesajımda ne yaptım; Müddesir Suresi'nin 24. ayetini ele alarak bu ayetin sonunda geçen "sihrun ye'sehru (sihir nakledilen)" ifadesi ile Tanrıça Asherah/Lilith arasında ilişki kurdum. Bu ilişkiyi kaynak olarak gördüğüm Eski Ahit üzerinden kurdum.

şimdi Müddesir Suresi'nin bu ayetinden önceki ayetine bakın;

1. summe : sonra
2. edbera : arkasını döndü
3. ve istekbera : ve büyüklük tasladı, kibirlendi.


bu ayette "istekbera وَاسْتَكْبَرَ " olan, büyüklük taslayan kimdir?

bu kelimeyi alın Kuran'da aratın, iki ayette daha aynı yazımla geçtiğini görürsünüz; Bakara 34 ve Kasas 39:

Bakara 34'e göre "istekbera" olan kimdir "iblis"

"ve meleklere: “Âdem’e secde edin.” dediğimiz zaman İblis hariç, (onlar) hemen secde ettiler. (İblis) direndi ve kibirlendi. Ve kâfirlerden oldu."

ne oldu şimdi gittiniz mi Lilith'e.

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor." CENKVAROL

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 11-03-2015, 23:28
spartacus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
spartacus spartacus isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 06 Apr 2006
Mesajlar: 12.708

Onur Üyeliği 

Standart

Sevgili Cenkvarol

Gidemedim Lilith'e.

Büyüklük taslamak = Lilith kökünden zaten geliyor, değil mi? Ama ben varsayki bir kelimede büyüklük taslamak manasında kelimeyi kullandım, bu demek değildir ki, farklı maksatla özel isim olan başka bir şeyle eşleştirdim, gayesi taşıdım ya da YERİNE KULLANDIM. Efendim DİLE girmiş kelime, kavramlar ayrı, aynı anlamda bir kökten türemişlik ayrı, yani size tutarlılık demiştim....

Örnek verdim, anlamasam vermezdim, Damızlık ve Dumuzi. Bakın aynı anlamda değiller, Dumuzi'nin kökeni Neolotik çağın etkisiyle oluşmuştur, bereket kültünde yani toprağa atfedilen kutsallık dönemlerinde bereketin faktörlerinden birisi döldür, diğeri gıda, ötekide rahimdir. Bunlar, Çük, meme/süt, ve kadın olarak anlam kazanır. Haliyle Dumuzi dölleyen olarak kutsallaşır(çükün sahibi), anlam bakımından, ama şimdi ben Damızlık dedim diye, tutarlılık, anlam, EŞLEŞTİRME, ÖZDEŞLEŞTİRME bakımından bir kullanımda, ifade de bulunmuş olmuyorum ki siz bu şekilde bir maksatla yaklaşabilesiniz, yani geçersiz bir açıdasınız diyorum.




Hadi deyin şimdi ki Spartacus Damızlık=Dumuzi= Allah dedi! Bakın bu açınız, çerçeveniz, daha nasıl izah edeyim bilmem ama geçerli değil.

Sersemler akıllıların 7 yılda cevaplandıramayacağı soruları 1 günde sorarlar.
-------
Korku ve menfaat dalkavukluğa yol açar.
-------
İnsan korktuğuna ya da arzuladığına çok kolay inanır. La Fontaine
-------
Öküz tahta çıkarsa padişah olmaz, saray ahır olur. Çerkes Atasözü
-------
Akıllı bizi arayıp sormaz, aptal bacadan akar.
------
Su dağları kemirir, vadileri doldurur.
------
Aslanlar kendi tarihçilerine kavuşuncaya kadar kitaplar avcıyı övecektir.
------
Hürriyet, başkalarına vermedikçe alamayacağımız tek şeydir. William Allen White
------
Belki söylendi herşey,/ belki de gece bekleniyor/ yazılsın diye aynı cümle. Tüm nedenleri yeryüzünün/ bir çakıltaşına takılıp kaldı. Esteban
------
Sıradan insan kendini evrenin merkezi yapmanın yolunu arar; bilge kişinin evreni onun merkezindedir. Lao Tzu
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 11-03-2015, 23:56
cenkvarol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
cenkvarol cenkvarol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Aug 2011
Mesajlar: 1.160
Standart

gidemediyseniz götürürüz efendim.

bir önceki ayeti ele alalım demiştik:

1. summe : sonra
2. edbera : arkasını döndü
3. ve istekbera : ve büyüklük tasladı, kibirlendi.


son kelimeyi aldık iki ayetten birisinde bizi Adem'e ve ona katrşı çıkan İblis'e götürdü ki bu ayetteki İblis Lilith'dir.

bu kelimenin öncesindeki kelimeyi alalım "edbera (arkasını döndü)", kimdir bu arkasını dönen?

yine kelimeyi aynen alıp Kuran'da aratalım; 3 ayette daha aynen geçiyor bu kelime; 70:14, 74:33, 79:22.

aynı surede bu kelimemiz bir ayette daha geçiyor Müddesir 33'de (74:33):

1. ve el leyli : ve geceye andolsun
2. iz edbera : arkasına döndüğü, dönüp gittiği an


arkasını dönen neymiş Sn. Spartacus, damızlık Dumuzi mi yoksa "leyli" mi?

The semitic root L-Y-L layil in Hebrew, as layl in Arabic, means "night".

"leyli (gece)" kelimesi neymiş "Lilith" kelimesinin etimolojik köküymüş.

ne oldu şimdi gittiniz mi yine Lilith'e?

diğer ayeti ele alalım 79:22:

79/NÂZİÂT-20: Bundan sonra ona büyük mucize gösterdi.
79/NÂZİÂT-21: Fakat yalanladı ve isyan etti
79/NÂZİÂT-22: Sonra koşarak arkasını döndü.


ne oldu şimdi , bu sefer de gittiniz mi Musa'nın "yılana dönüşen asa"lı mucizesine?

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor." CENKVAROL

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 12-03-2015, 02:38
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.706

Başarı Ödülü 

Standart

spartacus´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

Damızlık ve Dumuzi. Bakın aynı anlamda değiller, Dumuzi'nin kökeni Neolotik çağın etkisiyle oluşmuştur, bereket kültünde yani toprağa atfedilen kutsallık dönemlerinde bereketin faktörlerinden birisi döldür, diğeri gıda, ötekide rahimdir.
Ve bu yuzden, hala bile, hamile kalan cogunluk kadinlar icin, "Aseriyor" deriz.
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 12-03-2015, 03:22
spartacus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
spartacus spartacus isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 06 Apr 2006
Mesajlar: 12.708

Onur Üyeliği 

Standart

cenkvarol´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
gidemediyseniz götürürüz efendim.

bir önceki ayeti ele alalım demiştik:

1. summe : sonra
2. edbera : arkasını döndü
3. ve istekbera : ve büyüklük tasladı, kibirlendi.


son kelimeyi aldık iki ayetten birisinde bizi Adem'e ve ona katrşı çıkan İblis'e götürdü ki bu ayetteki İblis Lilith'dir.

bu kelimenin öncesindeki kelimeyi alalım "edbera (arkasını döndü)", kimdir bu arkasını dönen?

yine kelimeyi aynen alıp Kuran'da aratalım; 3 ayette daha aynen geçiyor bu kelime; 70:14, 74:33, 79:22.

aynı surede bu kelimemiz bir ayette daha geçiyor Müddesir 33'de (74:33):

1. ve el leyli : ve geceye andolsun
2. iz edbera : arkasına döndüğü, dönüp gittiği an


arkasını dönen neymiş Sn. Spartacus, damızlık Dumuzi mi yoksa "leyli" mi?

The semitic root L-Y-L layil in Hebrew, as layl in Arabic, means "night".

"leyli (gece)" kelimesi neymiş "Lilith" kelimesinin etimolojik köküymüş.

ne oldu şimdi gittiniz mi yine Lilith'e?

diğer ayeti ele alalım 79:22:

79/NÂZİÂT-20: Bundan sonra ona büyük mucize gösterdi.
79/NÂZİÂT-21: Fakat yalanladı ve isyan etti
79/NÂZİÂT-22: Sonra koşarak arkasını döndü.


ne oldu şimdi , bu sefer de gittiniz mi Musa'nın "yılana dönüşen asa"lı mucizesine?
Cenkvarol gidemedim, mesele Lilith'e gitmek değil ki, bakınız cevabıma Dumuziye gitti mi? Gitti.. Benim Lilit'he gidemeyişim lafzı değil, sizin çıkardığınız sonuç, ilk yazıma bakın buna değindim.

Mesela bende ayet parçası yazayım;

İçlerindeki en güçlü tosunu aldı
Damızlık olarak ayırdı.


Bakın buyrun gidin şimdi Dumuzi'ye, Lilith=Şeytan demeniz gibi ekleyin

Kaldı ki Kur'an da o tür bölümler zaten önceli kitaplardan, anlatılardan, ne alıyorsa harmanlayıp anlatıyor, ama bu Asherah = Lilith = Allah olmuyor...
Gidilmeyen yer burası, sakaldan bahsedebilirde neden bu sizin dedeniz olsun ki?
Şimdi aynı yöntemle gidin
Dumuzi = Damızlık = Allah

Gidebildiniz mi bu sonuca?

Yani siz tabi devam edebilirsiniz, ama ben bir tülü okuduklarımda o sonuçlara gidemiyorum, önceden belli bir yargı odaklı zorlama görüyorum... Yani önce karar verilmiş, sonra da bulayım denmiş bir yöntem görüyorum, haliyle böyle olunca bende böyle yaparsam her sakallıya dedem diyebiliyorum, güvenilir ve tutarlı, birde veri sunacak düzeyde anlamlı bulmuyorum.

Bu tür konularla ilgileniyor iseniz, tek bir seçeneğe yönelmeyin derim, Ba'al(Al'ilah) konusunuda inceleyin, bir bu kadar belki daha fazla gidişler bulabilirsiniz ve çok daha tutarlı olacaktır, hatta veri/bilgi sunma şansı bile var. Yerleşik hayat ve iktidar olgusu, mülkiyet olgusu sonrası tanrıçalar değil, tanrılardır panteonun başı, zira ataerkildir, toprağı işlemek erildir, dişil değil ve mülkiyetin işlenmesi(tohumlama-dölleme! = TANRI = Gök tanrılar = yağmur, fırtına tanrısı(Zeus, Hadat(Taru), Enlil, Marduk, El-Al(ilah = Allah, Ba'al kökü), = eylem = dölleme), yedirme içirme(Yemiş= Meme = Tanrıça), MÜLKÜ koruma(Ataerkillik temeli = Güç = Kas gücü = erkek = taht = kral = kral tanrı)... Ne zaman? neolotik çağda (M.Ö 10.000 ler ve bu güne doğru ve konuyla ilgili detaylar M.Ö 5.000-3000 arası şekilleniyor) yerleşik hayatla birlikte, bir çok şekilde inançlar biçim olarak ters-yüz oluyor, ve bu bir kaç bin yılda tamamlanıyor, kelimelerin anlam kökeni, İSİMLERİ işaret etmiyor, ya da YERİNE kullanım olmuyor, yani Lilith=Allah olmuyor, o dediğiniz M.Ö belkide 5.000, 6.000 yılları, yani sizin benzetmeleriniz idrak, gaye, bilmek, hangi maksatla neyi işaret ettiğini dahi düşünmeden, kökenle ilgisi olmayan, hiç bir bağlayıcılığı kalmadığı dönemlerde gündelik kullanımlar ya da zaten o masallarda ilgili bölümlere değini. Misal iblis=Lilith diyorsun, bu konu Kur'an'da bu böyle değil, ilgili hikayeyi oradan buradan araklamak ve dillendirmek sizin dediğiniz sonuca taşımıyor, ne özünde ne de beni

Sersemler akıllıların 7 yılda cevaplandıramayacağı soruları 1 günde sorarlar.
-------
Korku ve menfaat dalkavukluğa yol açar.
-------
İnsan korktuğuna ya da arzuladığına çok kolay inanır. La Fontaine
-------
Öküz tahta çıkarsa padişah olmaz, saray ahır olur. Çerkes Atasözü
-------
Akıllı bizi arayıp sormaz, aptal bacadan akar.
------
Su dağları kemirir, vadileri doldurur.
------
Aslanlar kendi tarihçilerine kavuşuncaya kadar kitaplar avcıyı övecektir.
------
Hürriyet, başkalarına vermedikçe alamayacağımız tek şeydir. William Allen White
------
Belki söylendi herşey,/ belki de gece bekleniyor/ yazılsın diye aynı cümle. Tüm nedenleri yeryüzünün/ bir çakıltaşına takılıp kaldı. Esteban
------
Sıradan insan kendini evrenin merkezi yapmanın yolunu arar; bilge kişinin evreni onun merkezindedir. Lao Tzu
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 12-03-2015, 10:17
cenkvarol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
cenkvarol cenkvarol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Aug 2011
Mesajlar: 1.160
Standart

"Asherah = Lilith = Allah" ilişkisi benim genel çıkarımım. Bu başlıkta anlatmak istediğim ise daha çok Asherah/Lillith'in varlığı. Eğer salt bu başlığı ele alırsanız tabi ki bu tanrıçalarla Allah arasındaki ilişkiyi burada çözemezsiniz.

Anlaşılan o ki gidemediğiniz nokta Lilith değil de Allah'mış. Bunu ayrı bir başlıkta ele almak gerekiyor. Gitmeniz gereken yer bu başlıkta Asherah/Lilith'dir. Bunu da size ayete en yakın kelimelerle gösterdim.

"Lilith de sonuçta başkaldıran değil mi" diyerek mevzuyu normal sayamazsınız, sanki ele aldıımız ayette Lilith bahsediliyormuş gibi, Müddesir Suresi'nin bu ayetinin Lilith'le olan ilişkisini kuran benim zaten. Yok "bu ilişki zaten bu ayette var, orada başkaldıran Lilith" diyorsanız tamam kabul boşuna kürek çekiyorum derim.

Sormanız gereken soru şu; "Asherah" kelimesinin Arapça kök karşılığının geçtiği bu ayete, Eski Ahit'te bir kadın olarak işlenen (Seherin rahmi, seherin oğlu (Lucifer)) "seher" kelimesinin Arapça karşılığının geçtiği bu ayete yakın kelimeler neden bizi "Lilith'e (Leyl)" ya da "yılanlı asa"ya götürüyor?

ben bunun götürdüğünü somut kelimelerle ortaya koyarken siz ne yapıyorsunuz, mesela bana ayet kelime gösterip "orada şu yok bu var" diyebiliyor musunuz, hayır, tek yaptığınız "o kelime şu anlama da gelebilir bu anlama da gelebilir" veya "bunlar birbirinden kopya zaten" eeee kopya ise o zaman oturalım hiç incelemeyelim ayetleri, üstelik öyle sadece kopya demekle olmaz bu işler, gösterceksiniz aradaki bağlantıları ki inandırıcı olasınız. Ben neyin derdindeyim sanıyorsunuz ki.

sorun ne biliyor musunuz yazdıklarım karşısında ayetlerdeki kelimelerin kullanım yerlerine bakıp kafanızın içinde yeterli şüpheciliği var edememek. Tabi bu da mevzuyu gerçekten anlayabilmenin yanı sıra başlık dışındaki bilgi ve birikimle alakalı birşey,,,, bu yüzden eleştirinizin iddiamla aynı çap ve somutlukta olmamasını normal karşılıyorum.

"İslamı yanlış yaşıyorlar" değil, doğrusu "İslam yanlış, yaşanılmıyor." CENKVAROL

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com/
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 12-03-2015, 10:56
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.706

Başarı Ödülü 

Standart

cenkvarol´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

şimdi Müddesir Suresi'nin bu ayetinden önceki ayetine bakın;

1. summe : sonra
2. edbera : arkasını döndü
3. ve istekbera : ve büyüklük tasladı, kibirlendi.


bu ayette "istekbera وَاسْتَكْبَرَ " olan, büyüklük taslayan kimdir?

bu kelimeyi alın Kuran'da aratın, iki ayette daha aynı yazımla geçtiğini görürsünüz; Bakara 34 ve Kasas 39:

Bakara 34'e göre "istekbera" olan kimdir "iblis"

"ve meleklere: “Âdem’e secde edin.” dediğimiz zaman İblis hariç, (onlar) hemen secde ettiler. (İblis) direndi ve kibirlendi. Ve kâfirlerden oldu."

ne oldu şimdi gittiniz mi Lilith'e.
Sayin Cenkvarol;

Bu ayeti gozonune alirsak, ayetteki kelimelerin karsiliklari sizce dogru mudur ?

Konu Neva tarafından (12-03-2015 Saat 11:29 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Etiket
lilith, rahim, seher, sihir, yılan


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Allah'ı Yerle Bir Eden Yılan:Geleceğin Mesihlerini Doğuruyor Dark_Prince İslam 14 05-12-2015 21:26
İncil Tanrısının Yılan Nefreti istatistik Hristiyanlık 22 12-09-2013 14:12
Yılan sargon İslam 26 20-11-2011 02:38
Geçmişten Günümüze Yılan Kültü Natan Mitoloji & Esoterisizm 6 09-03-2010 23:10
Bana Değmeyen Yılan... Politika 76 16-10-2006 04:59

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 19:59 .