Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > Hristiyanlık

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 07-10-2012, 11:17
nebukadnezar nebukadnezar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üyeliğini Sonlandırmış
 
Üyelik tarihi: 25 Jun 2008
Bulunduğu yer: Rift Valley
Mesajlar: 354
Standart Tevrat’ ta miras paylaşımı adaletsizliği...

“Erkek çocukların büyüğü, diğerlerinkinin iki katı miras alır.”, Tesniye: 21, M.Ö. 8.-7. yüzyıl.

Aşağıda görüldüğü gibi Tesniye kitabındaki “İlk Oğulluk Hakkı”nda geçen bu sonuç Babil’den gelmektedir. Yahudiler, M.Ö. 586’da Babil Kralı Nabukadnezar II (M.Ö. 605-562) tarafından Babil’den sürülmesine rağmen, onların miras kültürünü sürdürmeye devam ettiler.

Şimdi burada Hıristiyanlardan benim ısrarla öğrenmek istediğim şu sorunun cevabı; Bize kitabınızın hâlâ Tanrı tarafından indirilmiş ruhani adil sözler olduğunu söyleyebilirmisiniz?

Bu ve daha fazlasını Sayın Upuaut'un PDF olarak akıcı bir Türkçeyle hazırlamış olduğu kitaptan zevkle okuyabilirsiniz: http://upuaut.x10.mx/MMKK_Ver.4.pdf

Araştırmacı kişiliğinden ve bize bu önemli bilgileri kazandırdığından dolayı,
Sevgili Upuaut'a yürekten teşekkürlerimi sunarım.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 22-04-2013, 05:43
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.706

Başarı Ödülü 

Standart

Incil'deki yani yeni ahit'deki miras paylasim pasajlari hangisidir?
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 24-04-2013, 03:25
upuaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
upuaut upuaut isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 21 Jan 2010
Bulunduğu yer: Ancient Egypt
Mesajlar: 3.976
Standart Son Keşfim: Kuran bir insan ürünüdür!

nebukadnezar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
“Erkek çocukların büyüğü, diğerlerinkinin iki katı miras alır.”, Tesniye: 21, M.Ö. 8.-7. yüzyıl.

Aşağıda görüldüğü gibi Tesniye kitabındaki “İlk Oğulluk Hakkı”nda geçen bu sonuç Babil’den gelmektedir. Yahudiler, M.Ö. 586’da Babil Kralı Nabukadnezar II (M.Ö. 605-562) tarafından Babil’den sürülmesine rağmen, onların miras kültürünü sürdürmeye devam ettiler.

Şimdi burada Hıristiyanlardan benim ısrarla öğrenmek istediğim şu sorunun cevabı; Bize kitabınızın hâlâ Tanrı tarafından indirilmiş ruhani adil sözler olduğunu söyleyebilirmisiniz?

Bu ve daha fazlasını Sayın Upuaut'un PDF olarak akıcı bir Türkçeyle hazırlamış olduğu kitaptan zevkle okuyabilirsiniz: http://upuaut.x10.mx/MMKK_Ver.4.pdf

Araştırmacı kişiliğinden ve bize bu önemli bilgileri kazandırdığından dolayı,
Sevgili Upuaut'a yürekten teşekkürlerimi sunarım.
Öncelikle nebukadnezar'a nasılsın diyerek konuya başlamak istiyorum. Çünkü gerçekten de Eski Ahit'te çok önemli bir konuya parmak basmış oluyor kendisi.

Şimdi birazdan bu konu hakkında vereceğim bilgiler, ilk bilgiler olması açısından, Yahudileri ve ona bağlı Müslümanları şaşırtabilir. Ama ne yapalım ki bunlar gerçektir.

Bir Takıntıdan Gerçeğe Doğru

Arkadaşlar, öncelikle belirtmeliyim ki, büyük keşifler hep bir takıntı sonucunda ortaya çıkmıştır. Örneğin, Efsane Zakaria Sitchin, Fransız Mimar Jean Pierre Houdin vb.

Burada nebukadnezar'ın sözüne ettiği Tesniye 21:17 ayetinde geçen "2 Pay" kelimesi de bu türden bir örnektir. İbranice orijinalinde bu kelime "Pişnim" olarak geçer. Bu kelime araştırmacılar tarafından bir idiom, yani çift anlama sahip bir deyim olarak kabul edilir ve onlara göre bu kelime hem "2 Pay" hem de "Üçte İki" anlamlarına gelir. Fakat bu uzmanlar yine de bu çifte anlama karşı çıkar ama bunlardan hangisinin doğru olduğu hakkında bir fikir birliği içinde değillerdir.

Herhalde nebukadnezar bu kelimenin olduğu Tesniye 21:17 ayetini linkini verdiği makalemin "Önsöz"ünde görmüş ve dikkatini çekmiş. Çünkü orada Tevrat'ın değiştirilmiş olduğunu örneklerle gösterirken bunu da vermiştim. Daha sonra aynı makalemin 5. sayfasında "Not 2 (İsrâil Hukukunda Oğulların Miras Paylaşımı)"de dile getirmiş ve bu ayeti kendi sitesinde ele alan Hayrettin Karaman Hocamızın neden Nisa 11 ayetinin giriş kısmıyla ilişki kurmadığını, dolayısıyla görmemezlikten geldiğini sormuştum. Aslında bu görmemezliği 7 sayfalık ilk makalemde dile getirmiş ve bunu makalenin 4. versiyonuna kadar taşımıştım.

Fakat bu son derece dikkat çekici bulguyu bir sonraki versiyonda esaslı bir şekilde ele aldım ve hatta buna ilişkin bir de özel bölüm açtım:

Ver. 5.0:Mezopotamya’daki Miras Kültürünün Kökeni: Babil’den Arabistan’a, 15.01.2011.

Bölüm 5:Tevrat ve Kuran’daki Sayılamanın Kökeni, 26.04.2011.

Çünkü bu bulgu üzerinde durulması gereken çok önemli bir bulgu idi. Bu bulgunun önemini ilk gördüğüm günden beri farketmiştim. Tıpkı Alman bilimadamı Gerd R-Puin gibi. Puin amca, Yemen'deki Sanaa'a Kuranı'nın önemini daha ilk görüşte farketmiş. Onun belgeselde anlattığına göre ("Inside Quran" adlı belgesel), metindeki daha ilk sayfalarda Camii çizimleri varmış ve bu daha önceden görülmüş bir şey değilmiş. Puin Sanaa'a Kuranı'nın önemini bundan sonra anlıyor ve hemen yerel asistanlardan bir ekip oluşturuyor. Bundan sonrası da bir çorap söküğü gibi geliyor zaten... Evete, evet, Kuran'ın değiştirilmiş olduğu, falan filan, fıstık...

Benim içinse, Tesniye 21:17 ayeti Kuran'daki miras ayetlerine girişte bir temel taşı görevi görüyordu ve eğer, ben Kuran'daki miras ayetlerini doğru bir şekilde anlamaya çalışıyorsam, o zaman ilk olarak Tesniye 21:15-17 ayetlerini doğru bir şekilde anlamam gerekiyordu. Fakat Tesniye 21:17 ayetinde "Pişnim" kelimesi tam bir bilmece idi ve beni de epey uğraştıracaktı.

Upuaut araştırmada

Bu kelime için ilk olarak Google Kitaplığı'nda konuyla ilgili kitaplara baktım. Özellikle Ölü Deniz parşömenlerine... Çünkü bu parşömenler Eski Ahit'e ait bilinen en eski ve şimdikinden farklı parşömenler idi. Bu ayeti orada bulamadım ama bir diğer dikkatimi çeken "Miras" kelimesine ait birçok ifade gördüm; ama "İlk Oğulluk Hakkı" ile ilgili bir metin de gördüm. Bu metnin ne olduğunu Ver. 5.0'ın 13. sayfasının sonunda görebilirsiniz.

Fakat bu iş "Ölü Deniz Parşömenleri" hakkında yazılmış kitapları teker teker incelemekle olacak gibi değildi. Tam ben keşke bu konuda derlenmiş bir kitap olsa da rahat etsem diye düşünürken, imdadıma Gershon Brin'in şu kitabı yetişti:

Gerhon Brin Studies in Biblical law: from the Hebrew Bible to the Dead Sea Scrolls, Chapter 10

O, bu kitabının 10. bölümünde "İlk Oğulluk" ile ilgili birçok meti tüketmi ve elde edilen sonuçları buraya çıkartmış. Ben de onun bu sonuçlarından hareketle kendi araştırmamı yürüttüm. Tabii ki benim araştırmalarım onun verdiği bilgilere göre Ölü Deniz Parşömenleri ve kısıtlı eski uygarlıklara ait metinler (Matuş'un Larsa tabletleri hakkındaki gözlemleri ve Ugaritlerdeki "İlk Oğulluk") ile sınırlı değildi; taa Sümer, Babil ve Mısır metinlerine kadar indim. Bu metinlerden elde ettiğim bilgilere göre "Pişnim" kelimesi Akadça'dan geliyordu gelmesine ama Mısır formunda yazılmıştı. Bu konuda detaylı bilgileri Bölüm 5'ten alabilirsiniz, çünkü burada sizi detaylara boğmak istemiyorum.

Ben burada yalnızca bu kelimenin arkaik formda etimolojik okunuşundan elde ettiğim sonucu vereceğim.

Sonuç

Arkaik forma göre bu kelime "2 Ağız" anlamına ve bu da Mısır kesirlerine göre "Üçte İki (2/3)" anlamına gelir. Demek ki Yahudiler atalarından kalan Tesniye 21:17 ayetini okurlarken, bu okunuşu unutmuşlar ve "2 Pay" şeklinde okumaya başlamışlar. Günümüzde sokaktaki bir Yahudi'den bu konuda uzman olan bir Yahudi'ye sorun, hepsi size bu ayeti nebukadnezar'ın yukarıda yazdığı gibi söyleyecektir. Ama merak etmeyin, aslında onlar,

Kuran'daki Miras probleminin sırrı çözüldü!!! ( 1 2 3 ... Sonuncu Sayfa)
upuaut

adlı tartışmamızda göreceğiniz gibi, Sümerliler ve Babilliler'in "Miras" konusunda takındıkları tavrı gösteriyorlar ve doğrusunu yapıyorlardı. Çünkü şimdiye kadar Sümerliler ve Babilliler'e ait bulunan tabletlerin hiçbirinde "Oranlar" geçmez ve onlar hep tabletlerinde "Paylar"dan söz ederler. Bu durumda Yahudiler hata yapmıyor gibi görünürler. Peki o zaman hata nerede idi? Hatayı yanlış bir çıkarım yaparak ben mi yapıyordum?

İtiraf etmeliyim ki, bu tartışmayı yeni açtım ve oradaki bulgular yeni idi. Örneğin Sümerliler ile Babilliler'in miras tabletlerinde sadece "Paylar"dan söz etmesine ilişkin bulgusu...

Hiç zannetmiyorum, çünkü eğer "Pişnim" kelimesinin yapısını incelersek, "Pi" + "Şnim" kelimelerinin birleşiminden oluşmuş bir bileşik isim olduğunu görürsünüz. Burada "Pi" kelimesi "Ağız" anlamına gelir. Bu tartışılmayacak açık bir bulgudur (Bkz. Bölüm 5'teki 18-20. sayfalarına). "Şnim" kelimesi ise Akadça'dan, Ugaritçe'ye ve oradan ver elini İbranice'ye süzüle süzüle geçerken değişime uğrayarak gelmiş bir kelimedir. Uzmanlar bu kelimenin "İki (2)" anlamına geldiğine okey çekerler. Yani bu tartışılmayacak bir bulgudur.

Şu halde "Pi" + "Şnim" kelimesini bir Mısırlı gibi okursak (ki bunun için Bölüm 5'teki 20. sayfanın sonuna bakınız. Orada bu kelimenin hem logogramını verdim, hem de anlamını), şöyle bir sonuç çıkıyor:

"Pi (Ağız)" + "Şnim (İki)".

Bu, kelimenin Hiyeroglifle yazılışı (yukarıdan aşağıya doğru) şu şekildedir:


Ama bu da "Üçte İki (2/3)" anlamına geliyor (Bkz. "Egyptian Fraction"a).

Çok ilginçtir; ünlü İngiliz Ejiptolog (Mısırbilimcisi) Sör Alan Gardiner, D; Parts of the body, page two sayfasında "Özel Mısır Kesirleri"ni verirken, buradaki kesirle birlikte 3/4 kesirlerini yalnızca sembolleriyle birlikte göstermiş yani Logogram (Log)'larını vermiş, ama bu kesirlerin nasıl okunduğunu (spell phon) ve tanımlandığını (Det) söyleyememişti! (Bu konuda detaylı bilgi için #43. mesajıma bakınız)

Tesniye 21:17'den Kuran'daki miras ayetlerine bir bakış

Bildiğiniz gibi, Kuran'daki ilk miras ayeti olarak bilinen Nisa 11 ayeti M.S. 625'teki Uhud Savaşı bitiminde gelmişti. Bir rivayete göre, 625’teki Uhud Savaşı’nda Ensârlar’dan Sâd bin Rabi (r.a.)’nin şehit olması ve geride iki kızı, bir hanımı ve bir de kardeşi kalmasına rağmen, kardeşin malın hepsini alması üzerine, kadın Hz. Peygamberimize (s.a.v.) gelip aracı olmasını istedi. Bunun üzerine,

Nisa 11: Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe 2 kız payı kadar, eğer hepsi kız olmak üzere 2’den fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir kız ise o zaman ona malın 1/2’si vardır...

ile başlayan ilk miras ayetleri (Nisa suresinin 11 ve 12 no’lu ayetleri) indi.

Burada kırmızı renkle vurguladığım yerler dikkatinizi çekti mi, arkadaşlar? Sakın bunlar Tesniye 21:17'den gelmiş olmasın?

Tabii ki öyle. Ama demek ki Tesniye 21:17'deki "Pişnim" kelimesi 2 farklı anlamıyla birlikte biliniyormuş. Yani o günlerde Müslümanlar, Eski Ahit'te "İlk Oğulluk Hakkı" ile ilgili 21:15-17 bölümünü okumuşlar ve oradan Nisa 11 ayetine transfer etmişler. Bu, deyim yerindeyse, Kuran'daki miras ayetlerinin temel taşıdır. Çünkü miras ayetleri bunun üzerine bina edilmiştir.

Demek ki Kuranı ilk yazanlar, Tesniye 21:17 ile ilk miras ayetine (Nisa 11) başlamışlar ve Nisa 11 ile 12'yi bunun üzerine kurmuşlar. Tabii ki yeni bir miras sistemini kurarken birden öyle hop diye olmuyor. Aralarında tartışmış olmalılar ve Nisa 11 ile 12'yi o şekilde oluşturmuş olmalıdırlar. Tıpkı Sümerliler'in ve Babilliler'in yaptıkları gibi ("Tartışmadılar" diyenin alnını karışlarım. Bkz. “Buhârî, Vesaya: 1; Ebû Davud, Vesaya: 1”den nakledilen 3- MALIN ÜÇTE BİRİNİ VASİYET ETMEK bölümüne. İsterseniz, oradaki tartışmalardan istifade edebilirsiniz). Daha sonra, 7 yıl sonra, "Kelale" ile ilgili Nisa 12'nin son kısmı ile Nisa 176 ayetlerini koymuşlar Kuran'a. Ama Kuran yazıcıları, bu ayetleri yazarken hiç yapılmaması gereken vahim bir hata yapmışlar. Çünkü bu şekildeki bir miras sistemi daha önceden hiç görülmemişti. Örneğin Sümerliler ve Babilliler miras tabletlerini hep paylar üzerinden yazıyorlardı. Bunu Kuran'daki Miras probleminin sırrı çözüldü!!! tartışmamızda gördük. Yahudiler desen, onlar da "İlk Oğulluk Hakkı" ile ilgili Tesniye 21:17'de "Pişnim" kelimesini "2 Pay" olarak biliyorlardı ya da her iki anlamını bilseler bile, daha çok bu şekilde kullanıyorlardı.

Yani demem o ki, Kuran'daki miras ayetlerini (Niza 11, 12, 176) yazanlar, mirasçıların hisselerini yazarken "Paylar" şeklinde değil "Oranlar" şeklinde yazmakla bilimsel bir hata yapıyorlardı ve ben de ancak bu sayede Kuran'ın iddia edilenin aksine, insanlar tarafından yazılmış olduğunu anlayabildim.

AKHENATON döneminde II. RAMSES'in Anılması

7. Yusuf babası Yakup'u getirip Firavun AKHENATON'un huzuruna çıkardı ve Yakup AKHENATON'u kutsadı.

8. Firavun AKHENATON, Yakup'a, "Kaç yaşındasın?" diye sordu.

9. Yakup, "Gurbet yıllarım 130 yılı buldu" diye yanıtladı, "Ama yıllar çabuk ve zorlu geçti. Atalarımın gurbet yılları kadar uzun sürmedi."

10. Sonra AKHENATON'u kutsayıp huzurundan ayrıldı.

11. Yusuf babasıyla kardeşlerini Mısır'a yerleştirdi; AKHENATON'un buyruğu uyarınca onlara ülkenin en iyi yerinde, Ramses bölgesinde mülk verdi.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 24-04-2013, 03:50
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.706

Başarı Ödülü 

Standart

Sayin Upuaut;

Incil(Yeni ahitteki kisimda ) miras pasajlari nelerdir? Bize aktarir misiniz?
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 24-04-2013, 19:24
upuaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
upuaut upuaut isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 21 Jan 2010
Bulunduğu yer: Ancient Egypt
Mesajlar: 3.976
Standart

Neva´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayin Upuaut;

Incil(Yeni ahitteki kisimda ) miras pasajlari nelerdir? Bize aktarir misiniz?
Neva, zamanında Eski Ahit'te "İlk Oğulluk" ve "Miras" ile ile ilgili araştırmalar yaparken Yeni Ahit'e de bakmıştım. Orada "Miras" ile ilgili geçen ifadeler hep uhrevi ya da günlük hayata ilişkindi. Ama Jesus'ın Eski Ahit'teki "İlk Oğulluk Hakkı"nı, dolayısıyla Tesniye 21:15-17'yi bildiğinden şüphem yok. Yeni Ahit'teki bazı pasajlarda bu izlenimi edindim.

Düşünsene, Jesus'ın Eski Ahit'i, dolayısıyla "İlk Oğulluk Hakkı"nı bilmemesi mümkün müdür? Eğer öyle olsaydı, Jesus (Yeşua) her seferinde Yahudilere nasıl galip gelebilirdi? Yeşua Yahudiler ile biraraya geldiğinde, Eski Ahit'i o anlatıyor ve yol gösteriyordu. Bence, bunun aksini düşünmek bile abestir.

Yuh be Neva, Jesus Tanrı'nın İlk Oğlu'dur. Sen daha hala bana ne soruyorsun? Bundan daha açık bir kanıt mı olur?

Evet, Jesus Baba'nın İlk Oğlu idi. Her şey onun varlığında tecelli ediyordu!

AKHENATON döneminde II. RAMSES'in Anılması

7. Yusuf babası Yakup'u getirip Firavun AKHENATON'un huzuruna çıkardı ve Yakup AKHENATON'u kutsadı.

8. Firavun AKHENATON, Yakup'a, "Kaç yaşındasın?" diye sordu.

9. Yakup, "Gurbet yıllarım 130 yılı buldu" diye yanıtladı, "Ama yıllar çabuk ve zorlu geçti. Atalarımın gurbet yılları kadar uzun sürmedi."

10. Sonra AKHENATON'u kutsayıp huzurundan ayrıldı.

11. Yusuf babasıyla kardeşlerini Mısır'a yerleştirdi; AKHENATON'un buyruğu uyarınca onlara ülkenin en iyi yerinde, Ramses bölgesinde mülk verdi.

Konu upuaut tarafından (24-04-2013 Saat 19:32 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 24-04-2013, 21:05
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.706

Başarı Ödülü 

Standart

upuaut´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Neva, zamanında Eski Ahit'te "İlk Oğulluk" ve "Miras" ile ile ilgili araştırmalar yaparken Yeni Ahit'e de bakmıştım. Orada "Miras" ile ilgili geçen ifadeler hep uhrevi ya da günlük hayata ilişkindi. Ama Jesus'ın Eski Ahit'teki "İlk Oğulluk Hakkı"nı, dolayısıyla Tesniye 21:15-17'yi bildiğinden şüphem yok. Yeni Ahit'teki bazı pasajlarda bu izlenimi edindim.

Düşünsene, Jesus'ın Eski Ahit'i, dolayısıyla "İlk Oğulluk Hakkı"nı bilmemesi mümkün müdür? Eğer öyle olsaydı, Jesus (Yeşua) her seferinde Yahudilere nasıl galip gelebilirdi? Yeşua Yahudiler ile biraraya geldiğinde, Eski Ahit'i o anlatıyor ve yol gösteriyordu. Bence, bunun aksini düşünmek bile abestir.

Yuh be Neva, Jesus Tanrı'nın İlk Oğlu'dur. Sen daha hala bana ne soruyorsun? Bundan daha açık bir kanıt mı olur?

Evet, Jesus Baba'nın İlk Oğlu idi. Her şey onun varlığında tecelli ediyordu!
E ben zaten kanit goremedigim icin soruyorum sayin Upuaut, gorseydim sormazdim.

Jesus zaten kitabi dogru okuyor olsaydi(veya belki okumustur, soylemistir ama konsul tahrif etmistir haydi hakkini yemeyelim) siz miras ayetlerini tirim tirim arastiriyor olmazdiniz.

Bir olay ornekleseniz biz de aydinlansak...

Sadece ilk ogulluk hakkini bilmek olayi cozmuyor ki ... Daha once de izah ettik size, miras paylasimindaki ilk ogulluk ayri bir olaydir, din adamligini bakimindan ilkogulluk ayri bir olaydir. Ogrenemediniz gitti su ikisini ayirmayi.

Miras ayetleri yok mudur bu Incil'in yeni ahit kisminda acaba? Suraya pasaj pasaj bir alintilasaniz.

Miras ayetleri benim sordugum zira.

Incil'in Yeni ahit kisminda olen kisiye ait miras neye gore dagitilir?

Konu Neva tarafından (24-04-2013 Saat 21:14 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Bakara 240 ve kadinin miras hakki Neva İslam 11 25-04-2013 21:49
forum sitenin adaletsizliği ezberbozan Öneri, Düşünce & Eleştirileriniz 30 21-09-2011 03:00
forum sitenin adaletsizliği karaca Öneri, Düşünce & Eleştirileriniz 35 18-07-2011 10:44
Bu miras nasıl paylaşılır? ebeladl Konu-dışı 32 19-11-2007 21:45
Taş devrinden miras kalmış programlar... dolfen Biyoloji 14 27-08-2007 00:02

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 02:43 .