Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > Dünya Dinleri, Mitoloji & Antik Uygarlıklar > Mitoloji & Esoterisizm > Sufizm

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 26-02-2015, 15:02
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.039
Standart İkiliği yok etmek - Vahdet-i Vücut

Üzerinde çok şey yazılmış, çizilmiş İbn-i Arabi ilede zirveye çıkmış, anlam bulmuş ve onun hakkında ölüm fermanını çıkartacak ve bunu uygulatacak kadar okları üzerine çekmiş, ne tarafa çekilse o tarafa gidecek kadarda nazik bir kavramdır, Vahdet-i Vücut...

Nazik diyorum çünkü, doğru anlaşılmadığı taktirde, kişiyi tamamen başka bir yöne götürecek kadar hassas bir mevzudur Vahdet-i Vücut...

Aslında Vahdet-i Vücut okuyarak, tahsil edilerek anlaşılacak bir kavram değildir, tasavvufi ağızla bu konuda kişinin keşfi deneyimi, gözlemi yoksa, aslada anlaşılacak bir kavram değildir.
Zira Vahdet-i Vücut yaşayan bir kavram olup ve tasavvufun HÂL dediği olayla deneyimlenmesi gerekir ki kişi bunu bizzat yaşaya, yoksa yaşamadan hakkında ki bilgi anca KİTABİ bir bilgi olur ki kitabi bilgi tasavvufi açıdan muteber bir bilgi değildir.
Kitabi bilgiler hiç bir zaman doğru sonuçlara götürmeyecektir, bu tasavvufi açıdan böyledir.

Vahdet-i Vücut kitaplara bakınca ikiliğin yok edilmesi ve geriye kalan şeyinse Vahdet-i Vücut diye anılması olarak geçer kısaca.

ve bu ikilik dediğimiz şeyde güyâ Kul ve Rab 'tır.
Burada kulu yani insanı devreden çıkartınca, yani ikiden biri gidince bu birliktir, vahdettir.
Hatta Yunus 'un "Sen çekil aradan, kalır seni yaratan" dediği gibi anlaşılır ki bu anlayışa göre Vahdet-i Vücut kulun aradan çekilmesidir.

İşte tüm hatalar burada başlar...

Kul ve Rab, bu ikisi, ikilik anlamına gelmez.
Kul - bilinendir.
Rab - bilinmeyendir.

Bunlar bir birlerine ne denk nede bir birlerini tamamlayan yapılarda değildir.
Yani ortada ikilik denen şey kafadan yoktur.
Dolayısıyla kulu aradan çıkartsanız bile, bu ikiliği bir etmek veya yok etmek anlamına gelmez, bu sadece bir HAYALDİR.
Öyle olacağının zannedilmesinin tahmininden başka bir şey değildir.

Bu tıpkı "Sevgi Tanrıdır" veya "Tanrı sevgidir" demek gibi, sevgiye tam ulaşıldıkça Tanrıya ulaşılacağının söylemidir ki buda HAYALDİR.

Burada sevgi insanlar açısından bilinen bir şeydir, çünkü o insani bir duygudur ve insanlar bunu kullanırlar yani sevgiyi iyi bilirler ama Tanrı bilinen değildir, dolayısıyla Tanrıyı bilmezler, anca iman ederler ki imanda bilmek anlamına asla gelmez.

İkilik olayına geri dönersek, Kul ve Tanrıdan ikilik olmaz dedik ama dindar kafa kendince her şeyi Tanrıya göre ölçtüğü biçtiği için, Vahdet-i Vücut'u Tanrı ile özdeşleştiğini sanmıştır.
O yüzden ikiliği yok etmek değilde, ikiyi bir etmek olarak algılamışlardır.
İman ve İnkar, işte bu ikiliktir.
Hem bir birine zıt, hemde denk güçlerdir.
Gece gündüz, kadın erkek, acı tatlı vs.ler gibide anlayabiliriz.
Yani İKİLİĞİN oluşması için, İKİLİĞİ oluşturan şeylerin, İKİSİNİNDE bilinmesi, ve denk güçler olması gerekir ki bu İKİLİK olsun.
Örn. Ruh ve Nefs gibi iki bilinmeyende bu noktada olur, neticede ikiside bilinmeyendir, yani uygundur.
Ama her halükârda Kul ve Rab'tan zaten ikilik olmaz, bu ne birbirine zıt, nede denk güçlerdir.

Gelelim ikiliğin yok edilmesi olayına, bu nasıl olacaktır.
veya İman ve İnkar nasıl yok edilebilir ki sorusuna.
İman ve İnkarın yok edilmesi için, evvela İÇSELDE İmanın da inkarında önce TAM oluşması lazımdır ki ; o İman iman, İnkarda inkarda olsun.

Hatta öyleki bu yazılanları İman yada İnkar edecek kadar SAĞLAM İman yada inkar olması lazımdır ki inkar edildikçe geride acaba/şüphe kalmasın.
Diğer türlü lafta İman/İnkar veya suya sabuna dokunmadan İman/İnkar mevzuya bahis değildir.

Yani burada yazılanları İnkar edemiyorsanız ; ne İmanınız iman, nede inkarınız inkardır.
Özetle uç seviyede İman/İnkar olması lazımdır yani.
Kısaca burada yazılanları İNKAR ediyorsanız, DOĞRU yoldasınızdır, lakin yolun sonuna daha vardır.
Bu ne kadar kulağa tuhaf gelsede böyledir.
Yok etmiyorsanız henüz o yola girmemişsiniz demektir.

İmanda İnkarda...
Önce inşâ etmek, sonrada imhâ etmek, sonra tekrar inşâ etmek ve gene imhâ etmek.
Sonrada her ikisinide imhâ etmektir.
Yani bir nevi intihar, yani kişinin kendini ret, yani batini ölüm, yani gönüllü ölmek.
Terk-i Dünya, Terk-i Ukbâ, Terk-i Terk.
İman yada İnkar, her ikiside bu hayatın kişiler açısından tadıdır, tuzudur, yaşadıklarını hissettiren, onları sosyalleştiren, bilgi sahibi, makam sahibi yapan, en büyük macerasıdır, amacıdır.
Her doğan insanda illa bunlardan biriyle yoluna devam eder, birinden çıksa dahi diğerine geçer ki buna adeta mecbur bırakılırlar.
İman vede İnkar temelde İnsan eli değmiş, insan emeği ve çabalarıyla, herkesin birer tuğla koyduğu sanal yapılar olup, asla vazgeçilemezler değildirler.
Nihayetinde insan ürünüdürler, ötesi değildir.

Vahdet-i Vücut'ta işte bu vazgeçmenin sonucunda ortaya çıkan olayın genel adıdır.

Tabi bu konuda daha çok şeyler söylenebilir ama bu yazıyı Vahdet-i Vücut denilen şeyin sadece dini bir kavram olmadığını, içinde inkarıda barındıran, bir kavram olduğunu, vurgulamak için yazdım.
Neticede tasavvuf denen şey, hayata bütün olarak bakar ve bu bütünün içindeki şey'leri kullanır, olayı budur.
Diğer türlüsü ikiden birini seçerek, ikiliği ayakta tutan olurlardı ki, bu yolun yolcularıda İKİLİĞİ beslerlerdi.

Lakin bu böyle hiç olmadı, olmayacakta, tarihler yazmadı, yazamayacakta, çünkü aksi olmayacak.
Bu yol her zaman garipsenecektir ve yolcularıda her daim bir garip kalacaktır bencileyin.

Sevgiler

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 26-02-2015, 17:09
insannedir insannedir isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Denetimdeki Üye
 
Üyelik tarihi: 21 May 2014
Mesajlar: 636
Standart

Ehl-i beytten Bir zatı ala şöyle buyurmuşlardır..
Tevhid: ikiyi bir etmeye derler.. Şu halde Cenabı hak Bir iken nasıl tevhid edilir.
Ayyyyy Ehli beytin tecellisi çok başkadır

Muhyiddini arabinin muazzam bir adam olduğunu herkes görür bilir
neden diğer Ulemalar Ona kafir demiştir.. mesele vahdet-i Vucud değil

Onlar ehli beyti övüyorlardı ve islam da ilk defa seçme ve seçilme hakkını kaldırıp Saltanatlığını ilan eden Muaviyeye de lanet okuyordu

onun için Muhyiddini arabiye cephe aldılar.... mesele bu
yoksa Muhyiddini arabi muazzam bir adam olduğu güneş gibi parlıyor....
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 26-02-2015, 18:05
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.039
Standart

insannedir´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Ehl-i beytten Bir zatı ala şöyle buyurmuşlardır..
Tevhid: ikiyi bir etmeye derler.. Şu halde Cenabı hak Bir iken nasıl tevhid edilir.
Hah, bu tamda yazıda bahsettiğim İMANIN Vahdet anlayışıdır, onlar ikiyi bir ederler.
Yada iki zaten birdirde, buradaki görenin şaşılığından biri iki görür vs. derler.

Yalnız başlığı fark etin mi?

İKİLİĞİ YOK ETMEK...

Yani inandığın o inancı dahi yok etmek, çöpe atmak.
Var mı bu konuda bir bildiğin? yaşadığın? itirazın vs.

Neyse yazıda dediğim gibi doğru yoldasın, yolundan ayrılma sakın! bir şeyi çöpe atmak için önce onu yaratmalısın.

Arabiye gelince, ona kafir diyende ulema, onu sevende ulema, bu nasıl oluyorsa artık bilemedim.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 26-02-2015, 18:33
evrensel-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
evrensel-insan evrensel-insan isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 08 Mar 2008
Bulunduğu yer: Londra
Mesajlar: 22.832
evrensel-insan - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Ikilgi yok etmeden once o ikiligin verdigi ortak "em pozitif" ve "sey(o)" tabanini bulmak gerekir.

Yani bir ikilem iki turludur.

Em pozitif ikilemi- burada ikilemin ogeleri bir birine karsittir.

Yani hak- hakli/haksiz

Varlik-var/yok

Inanc- inan/inanma gibi

Diger ikilemde ikili olandir.

Seye(ona) inanc

Seyin(onun) varligi

Seyin(onun) hakki gibi

Iste burada ilkinde;

Varlik vara ya da yoka

Hak hakli ya da haksiza inanc ta inan ya da inanmaya indirgenir.

Ikincide de;

Seye inanc, seyin varligi, seyin hakki da teke indirgenir.

Kisaca varliktan ornek verelim.

Varligin ikilemi "var olmak"

Karsitligi da "var/yok" tur.

Yani var olmak olarak algilanan bir varligin, varliginin var olmasi ya vardir ya da yoktur.

Buradaki ana celiski ise, alginin pozitifliligidir. Yani algi zaten algiladigini pozitif bir kavram olarak ortaya koyar.

Ya buna inanir ya da bunu varliga baglar.

Ondan sonrada ikinci algilama temelinde bunu ifadeye tasirken karsitliklardan birine indirger.

Iste x temelinin y cizimsel, sekilsel, dis yansal, merkezi, yan yana dizme aciklamasi budur.

Bu acidan insanoglunun dile getirdigi bir noktanin cizimi ve sekli 7'lidir ve bu 7'linin ogeleri;

Ikilem, karsitlik, kendisi, karsiti, bir, pozitif ve noktadir.

Yani em pozitif(x) karsitlari (x ve y)bunyesinde kendi(x) olarak barindirirken, bir (y) ikilemi(x x ) bunyesinde karsit(y) olarak barindirir.

Iste bu x sekilsel sembolunun, y isleyisi de; karsitlarin (x ve y) em pozitivizmi(x), ikilemin(x x ) biri(y) ve bir(y) ve em pozitifin(x) noktasidir(x). Iste bu nokta da kavramdir.

Burada y iki x in x e indirimidir.

Bu iki sekildedir.

Y1- x ve x in y ye indirgenmesi.

Y2 x ve y NIN X e indirgenmesi.

Kisaca X karakteri (xyxx) den olusur.

Y islevi de (xx-x, xy-x, xx-y) indirgemesini yapar.

Uzun zamandir x ve y den bahsetmemistim.

Bu baslik tenk geldi.

Ya da dilsel olarak isim yada dilbilgisi olarak kelime.

Evrensel-Insan - Yapılandırmacı Epistemoloji/Bilişsel Bilim/Qua Felsefesi/Serbest Düşünce/Devrimci Sorgulama/Zihinsel Devrim - Evrensel-Insan Zihniyeti
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 26-02-2015, 19:12
Deep Deep isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 10 Mar 2014
Mesajlar: 411
Standart

Vahdeti Vucud ile Panteist görüş arasındaki fark nedir?
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 26-02-2015, 19:19
insannedir insannedir isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Denetimdeki Üye
 
Üyelik tarihi: 21 May 2014
Mesajlar: 636
Standart

Felâsife´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Hah, bu tamda yazıda bahsettiğim İMANIN Vahdet anlayışıdır, onlar ikiyi bir ederler.
Yada iki zaten birdirde, buradaki görenin şaşılığından biri iki görür vs. derler.

Yalnız başlığı fark etin mi?

İKİLİĞİ YOK ETMEK...

Yani inandığın o inancı dahi yok etmek, çöpe atmak.
Var mı bu konuda bir bildiğin? yaşadığın? itirazın vs.

Neyse yazıda dediğim gibi doğru yoldasın, yolundan ayrılma sakın! bir şeyi çöpe atmak için önce onu yaratmalısın.

Arabiye gelince, ona kafir diyende ulema, onu sevende ulema, bu nasıl oluyorsa artık bilemedim.

Yanılıyorsun Onlar dediğin ki,şiler dedikodu tasavvufcuları
muhyidii arabiler mevlanalar yunuslar değil
Bu zatlar diyor ki tevhid ikiyi bir etmeye denir. Şu halde Cenabı hak bir iken Nasıl tevhid edilir.. cevap ver ey kaba sofu ey cuhale takımları diyorlar demek istiyorlar yani

bir şeyin doğrusunu bil öğren ilk önce : İnsan ikili bir birdir... ruh ve cesed ile
Allah ise : sen beni birleyemeezsin diyor sen beni birlersen kafirsin
sen diyor... ben senin Bir dediğinden münezzehim diyor..
Allah nasıl birdir peki ?

Kul huvallahu ehad ayeti kerimiyle kendi kendinisini nasıl birlemişse, öyle bir birliktelikte Birdir...
senin birlemenden Allah münezzehtir.. bunu bil ilk önce

İnsandan birdir eşi benzeri yoktur
Allahta birdir eşi benzeri yoktur bu farkı bize açıklar mısınız diyen, yahudi ulamasına peyamberimiz şöyle buyurmışlardır

İnsan ikili birdir. ruh maalcesed
Allah ise Vucudu ile mevcut, sıfatı ile muhit, esmasıyla malum, efaliyle zahir, asarı ile meşhud birdir buyurmuşlar...

İnsan ikiyi bir ederse... O vakit kimseye hased etmez kimseye zulm etmez çünkü kendisinden başka bir şey görmez
Yoksa eğer insan iki görmeye devam ederse karşısında ki insana hasedde eder zulmde eder inletir de kaslarında çatar. Huzuru vallahi de billahi de tallahide bulamaz inler daima.... anlatabildik mi?


bu bilgiler ışığında tekrar vahdeti vucudu mütela et düşün taşın
çünkü söylediklerin anlamsız şeyler bir şey anlaşılmıyor...
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 27-02-2015, 01:10
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.039
Standart

evrensel-insan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu acidan insanoglunun dile getirdigi bir noktanin cizimi ve sekli 7'lidir ve bu 7'linin ogeleri;

Ikilem, karsitlik, kendisi, karsiti, bir, pozitif ve noktadir.

Yani em pozitif(x) karsitlari (x ve y)bunyesinde kendi(x) olarak barindirirken, bir (y) ikilemi(x x ) bunyesinde karsit(y) olarak barindirir.

Iste bu x sekilsel sembolunun, y isleyisi de; karsitlarin (x ve y) em pozitivizmi(x), ikilemin(x x ) biri(y) ve bir(y) ve em pozitifin(x) noktasidir(x). Iste bu nokta da kavramdir.

Burada y iki x in x e indirimidir.

Bu iki sekildedir.

Y1- x ve x in y ye indirgenmesi.

Y2 x ve y NIN X e indirgenmesi.

Kisaca X karakteri (xyxx) den olusur.

Y islevi de (xx-x, xy-x, xx-y) indirgemesini yapar.

Uzun zamandir x ve y den bahsetmemistim.

Bu baslik tenk geldi.

Ya da dilsel olarak isim yada dilbilgisi olarak kelime.
Benim bu kısımları anlamam mümkün değil çok zor bir matematik problemi gibi, ama sanıyorum iyi bir şeyler yazdın, illaki anlayanıda vardır, sağ ol.

Deep´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Vahdeti Vucud ile Panteist görüş arasındaki fark nedir?
Buradaki ilk paragraf gibiyse, benim bahsettiğim ile oradaki örtüşmez.
İkiliği yok etmek, neticede Tanrıyıda fikrini de yok etmektir ki Panteist görüşte anladığım kadarıyla Tanrı ile anlam buluyor.
Tabi Vahdet-i Vücut olayının dindarlar tarafından yapılan şekliyle örtüşebilir.
Herşey O dur, veya Herşey Ondandır gibi görüşlerde vardır, ona bir şey demem.

insannedir´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
bu bilgiler ışığında tekrar vahdeti vucudu mütela et düşün taşın
çünkü söylediklerin anlamsız şeyler bir şey anlaşılmıyor...
Ne demişler, Ârif isen yeter bir gül kokmaya, hoyrat isen gir bahçeyi yıkmaya...
Yani iman ehline bu mesele karanlıktır, anlamam normaldir, anlayacağım diye zorlama.
Tut ki anladın, bir kaç güne kadar zaten unutur gidersin, insan yaşamadığı ve kendiyle özdeşleştirmediği bir şeyi unutma meyillidir.
Hasılı sen yolunda devam et, yolundan şaşma.

Bu arada dediğin şeyler işime yarasa alırdım elbette ama ben onlarıda ve nicelerinide çöpe atalı, 15 sene olmuştur.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 19-07-2017, 21:39
manas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
manas manas isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 08 Feb 2017
Mesajlar: 461
Standart

Aslında Vahdet-i Vücut okuyarak, tahsil edilerek anlaşılacak bir kavram değildir, tasavvufi ağızla bu konuda kişinin keşfi deneyimi, gözlemi yoksa, aslada anlaşılacak bir kavram değildir.
...............

Sevgili felasife
Ama herşeyin kolay yolu var islam bu kolaylığı getirmiş, çok derine de girmeye gerek kalmadan, insanların kafası karışıp dinden soğumadan öğretisini sunmuş; tek olan allahtır eşi benzeri rakibi yoktur, şirk koşmak onu sorgulamak günahtır, İnsan ona kulluk etmek için vardır emirleri uygulamalıdır, ibadet etmelidir vs..
Görüldüğü gibi hiç kafa yoracak transa sokacak durum yok. Ne kadar sade ve apaçık herşey ama 4 tane deli sufi aşure kazanı gibi karıştırdıkça karıştırmışlar yetinmeyip hep ilaveler katarak değişik tatlar peşine düşmüşler. Ah bu deli adamlar. Falakaya yatırmalı bu miskinleri

***Tanrı mineral de uyudu, bitki de düş kurdu, hayvanda uyandı, insan da kendini buldu ***
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 20-07-2017, 00:38
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.039
Standart

manas´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Görüldüğü gibi hiç kafa yoracak transa sokacak durum yok. Ne kadar sade ve apaçık herşey ama 4 tane deli sufi aşure kazanı gibi karıştırdıkça karıştırmışlar yetinmeyip hep ilaveler katarak değişik tatlar peşine düşmüşler. Ah bu deli adamlar. Falakaya yatırmalı bu miskinleri
Aynen bu iş delilik sevgili manas.
Delice bir macera.
Deli falakadan da anlamaz ki

Ben dine ilk girdiğim zamanlarda şöyle bir hadis görmüştüm.
"Bu dini ince eleyip sık dokuyanlar, helâk oldu"

Bu çok doğruymuş, ya suya sabuna hiç dokunmayacaksın, ya da helâka doğru gideceksin.

Tabi bir şey bitince başka bir şey başlar. Bu da işin cilvesi.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ruh mu? vucut mu? vartor İslam 96 13-11-2014 14:45
Vahdeti vücut panteizme değil panenteizme yakındır ylmz3490 İslam 0 05-04-2014 13:30
Vahdet-i Vücud ve Derin Felsefesi... nogada İslam 34 02-04-2010 11:21
insanlarin vucut veya aklen sakat olmalari! mannheimateist İslam 8 01-12-2009 20:57

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 14:32 .